Info
Logo Bocconi

GIADA DI STEFANO

GIADA DI STEFANO
Professore Associato
Dipartimento di Management e Tecnologia
 

Personal page


Insegnamenti a.a. 2019/2020

20160 CORPORATE STRATEGY
20659 DATA ANALYSIS FOR MANAGERIAL DECISION MAKING
40090 CORPORATE STRATEGY

Note biografiche

Laureata in Economia aziendale presso Università Bocconi (2003). Ph.D. in Economia aziendale e management presso Università Bocconi (2011). 

 


Curriculum Accademico

Professore Associato di Strategia presso Università Bocconi. Affiliata a BELSS, Bocconi Experimental Laboratory for the Social Sciences. Affiliata a SnO Research Center di HEC Paris. Membro dell’Editorial Board di Strategic Management Journal (dal 2016) e Strategic Organization (dal 2016).

Professore Associato di Strategia a HEC Paris (2017-2019). Assistant Professor di Strategia a HEC Paris (2012-2017). Product Manager per L’Oréal Paris (2003-2005).

Representative-at-Large e Engagement Officer per Behavioral Strategy IG di Strategic Management Society (dal 2017). Membro del Comitato Esecutivo della divisione STR (in precedenza BPS) di Academy of Management (2015-2017) e Representative-at-Large per la divisione TIM di Academy of Management (2013-2015).


Aree di interesse scientifico

Innovazione, gestione della conoscenza, processi di apprendimento organizzativo. Creazione e trasferimento di conoscenza, con particolare enfasi sulle industrie creative e sul ruolo delle forze sociali ed istituzionali, ad esempio norme sociali.


Pubblicazioni



PUBBLICAZIONI SELEZIONATE

Giada Di Stefano and Cedric Gutierrez (2019), “Under a magnifying glass: On the use of experiments in strategy research.” Forthcoming on Strategic Organization.

·       Elena Dalpiaz and Giada Di Stefano (2018), “A universe of stories: Mobilizing narrative practices during transformative change.”  Strategic Management Journal, Volume 39, Issue 3: pp. 664–696.

Honorable mention, Best Conference Paper Prize, 2016 SMS Annual Conference; Best Paper, Strategy Process IG, 2016 SMS Annual Conference.

·       Giada Di Stefano, Andrew A. King, and Gianmario Verona (2015), “Sanctioning in the wild: Rational calculus and retributive instincts in gourmet cuisine.” Academy of Management Journal, Volume 58, Issue 3: pp. 906-931.

Nominated, Best Conference Paper Prize, 2014 SMS Annual Conference.

·       Giada Di Stefano, Andrew A. King, and Gianmario Verona (2014), “Kitchen confidential? Norms for the use of transferred knowledge in gourmet cuisine.” Strategic Management Journal, Volume 35, Issue 11: pp. 1645–1670.

·       Margaret A. Peteraf, Giada Di Stefano, and Gianmario Verona (2013), “The elephant in the room of dynamic capabilities: Bringing two diverging conversations together.” Strategic Management Journal, Volume 34, Issue 12: pp. 1389–1410. Lead article; 2016 Emerald Citations of Excellence.